DOLAR
32,3633
EURO
34,6915
ALTIN
2.392,12
BIST
10.162,74
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Balıkesir
Hafif Yağmurlu
23°C
Balıkesir
23°C
Hafif Yağmurlu
Cuma Hafif Yağmurlu
19°C
Cumartesi Az Bulutlu
19°C
Pazar Açık
23°C
Pazartesi Açık
25°C

İçten Yanmalı Motorların Tarihi ve Yenmak Makine’nin Piston Üretimi

İçten Yanmalı Motorların Tarihi ve Yenmak Makine’nin Piston Üretimi

Günümüzde kullandığımız içten yanmalı motorların tarihi 1850’li yıllara kadar dayanıyor. O zamanlarda bilim insanları kendiliğinden çalışabilecek yanabilen ve aracı hareket ettirebilecek bir motor yapabilme arayışı içerisine girmişlerdir.

Motor çalışmaları Avrupa’da hızlanarak insanlar bu anlamda patent girişimlerinde de bulunmuşlardır. Gündelik hayatta kullandığımız araçları oluşturan belirli başlı parçalar mevcuttur. Bir içten yanmalı motor parçaları ve gövdesi döküm yöntemiyle elde edilir.

Döküm işlemlerinde oldukça dikkatli olmak ve hassas dökümler elde etmek şarttır. Döküm yöntemlerinde en sık meydana gelen hatalardan birisi döküm parçası içerisinde hataların olması ve mukavemetinin düşmesidir.

Otomobillerin hareket etmesini sağlayan motor parçalarının da sıcaklığa ve gerilmeye dayanıklı olması şarttır. Peki bir içten yanmalı motor hangi parçalardan meydana gelir ve piston nedir sorusunun cevabı nedir?

Pistonlar Otomobillerde Hangi Görevi Görürler?

Bilindiği gibi içten yanmalı motorlarda kimyasal enerji mekanik işe çevrilir. Bu çevirim işi gerçekleşirken bir miktar ısı kaybolur ve karbondioksit şeklinde egzozlardan dışarıya atılır.

Her bir çevrim genellikle 4 kısımdan meydana gelir ve her yeni çevrimde işlemler kendilerini tekrarlar. Motor pistonu içten yanmalı motorlarda krank milini hareket ettirmekle görevlidirler.

Supaplardan motor içerisine alınan yakıt hava karışımının yakılmasıyla enerji ortaya çıkar. Bu enerji silindirlerde bulunan pistonları doğrusal yönde hareket ettirir. Bu doğrusal hareket krank milinde dairesel harekete döner ve motorlardan tekerleklere iletilir.

Yenmak Makinenin üretmiş olduğu pistonlara göz atabilmek ve firmayı daha yakından tanıyabilmek için https://yenmak.com.tr/tr/piston-pistonpimi web sitesini ziyaret etmeyi unutmayın.

 

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.